Postanowiłem bliżej przyjrzeć się gigantowi jakim bezwątpienia jest Youtube, największa i bezkonkurencyjnej internetowa platforma treści video. Na początek trochę liczb:

YOUTUBE W LICZBACH:

Każdej godziny na serwis uploadowane jest ponad 500 godzin treści video.

Youtube obecny jest w ponad 100 krajach w 80 wersjach językowych.

YouTube ma ponad 2 miliardy zalogowanych użytkowników miesięcznie, którzy każdego dnia ludzie oglądają ponad miliard godzin filmów i generują miliardy wyświetleń.

W roku 2020 na Youtubie istniało 40 milionów kanałów dotyczących gamingu, a użytkownicy obejrzeli ponad 100 miliardów godzin materiałów o tej tematyce.

Kilka ciekawostek:

Youtube jest drugą, zaraz po Google największa wyszukiwarką treści internetowych. Bije na głowe Bing, Yahoo i Ask razem wziętych.

Najdłuższe video na Youtube trwa 596 godzin.

Teledysk do piosenki “Gangam Style” Zespołu Psy stał się tak popularny że „zepsuł się” licznik z jego wyświetleniami;

Reklama video na Youtube – ciekawostki

W roku 2020 reklamy video wygenerowały ponad 470 milionów wyświetleń i ponad 1,3 miliona polubień.

W tym samym roku 70% widzów YouTube przyznało się, że dokonali zakupu pod wpływem reklamy obejrzanej na Youtube.

Ponad 50% marketerów w USA używa reklam Youtube jako część strategii kampanii reklamowych.