Filmy instruktażowe – top 10 korzyści.
Wyjaśniają, podpowiadają, uczą i informują. Zawierająca szczegółowe informacje o tym, jak sprostać określonemu wyzwaniu. Można by wiele mówić na ten temat, tu skupię się na najmocniejszych, moim zdaniem, stronach tych animacji wideo.
- Filmy instruktażowe są doskonałym sposobem na przyciągnięcie klientów, zwłaszcza, gdy wprowadzamy na rynek nowy towar czy usługę. Profesjonalny film instruktażowy pomaga w przystępny sposób objaśnić „Jak to działa?”, „Co dzięki temu zyskam?” „W jaki sposób mi to pomoże?”, „Jaką moją potrzebę zaspokoi?”. To zaś przekłada się na wybór produktu i polecanie go innym (bezcenne).
- Firma mająca w swoim portfolio filmy instruktażowe postrzegana jest jako nowoczesna i nastawiona prokliencko.
- Przemyślany, dobrej jakości film instruktażowy pomaga firmie przedstawić, a klientowi zrozumieć i zapamiętać nawet złożone czy wieloetapowe procesy. Zrozumienie to siła napędowa zakupu i korzystania z danej usługi.
- Filmy instruktażowe wideo są atrakcyjne wizualnie.
- Są zdecydowanie tańsze od „klasycznych” produkcji filmowych (nie wymagają wynajęcia studia, sprzętu ekipy realizatorskiej czy aktorów).
- Animacja wideo jest elastyczna, można ją rozbudowywać i dostosowywać do potrzeb.
- Jest łatwo dostępna (można z niej skorzystać zawsze i wszędzie, np. za pośrednictwem smartfona).
- Filmy instruktażowe angażują, zwłaszcza, kiedy są atrakcyjne wizualnie.
- Dzięki nim łatwiej przyswaja się informacje (spróbujcie przebrnąć przez kilkudziesięciostronicową „książkową” instrukcję obsługi). Ponadto, wg Assignment Masters pamiętamy ok. 20% tego, co czytamy i blisko 80% tego, co oglądamy.
- Filmy instruktażowe można łatwo udostępniać.