Wyjaśniają, podpowiadają, uczą i informują. Zawierająca szczegółowe informacje o tym, jak sprostać określonemu wyzwaniu. Można by wiele mówić na ten temat, tu skupię się na najmocniejszych, moim zdaniem, stronach tych animacji wideo.

  1. Filmy instruktażowe są doskonałym sposobem na przyciągnięcie klientów, zwłaszcza, gdy wprowadzamy na rynek nowy towar czy usługę. Profesjonalny film instruktażowy pomaga w przystępny sposób objaśnić „Jak to działa?”, „Co dzięki temu zyskam?” „W jaki sposób mi to pomoże?”, „Jaką moją potrzebę zaspokoi?”. To zaś przekłada się na wybór produktu i polecanie go innym (bezcenne).
  2. Firma mająca w swoim portfolio filmy instruktażowe postrzegana jest jako nowoczesna i nastawiona prokliencko.
  3. Przemyślany, dobrej jakości film instruktażowy pomaga firmie przedstawić, a klientowi zrozumieć i zapamiętać nawet złożone czy wieloetapowe procesy. Zrozumienie to siła napędowa zakupu i korzystania z danej usługi.
  4. Filmy instruktażowe wideo są atrakcyjne wizualnie.
  5. Są zdecydowanie tańsze od „klasycznych” produkcji filmowych (nie wymagają wynajęcia studia, sprzętu ekipy realizatorskiej czy aktorów).
  6. Animacja wideo jest elastyczna, można ją rozbudowywać i dostosowywać do potrzeb.
  7. Jest łatwo dostępna (można z niej skorzystać zawsze i wszędzie, np. za pośrednictwem smartfona).
  8. Filmy instruktażowe angażują, zwłaszcza, kiedy są atrakcyjne wizualnie.
  9. Dzięki nim łatwiej przyswaja się informacje (spróbujcie przebrnąć przez kilkudziesięciostronicową „książkową” instrukcję obsługi). Ponadto, wg Assignment Masters pamiętamy ok. 20% tego, co czytamy i blisko 80% tego, co oglądamy.
  10. Filmy instruktażowe można łatwo udostępniać.