Animowane reklamy, które warto znać.
Animacje reklamowe bawią, uczą i angażują. Budzą u odbiorcy pozytywne skojarzenia z marką i produktem. W tym wpisie postanowiłem podzielić się zestawieniem swoich topowych animacji reklamowych.
Oreo – Pełne cudów.
źródło: vimeo
Seria animacji składających się na kampanię, założeniem której jest ukazanie radości płynącej z dzielenia się Oreo. Animacją towarzyszy wpadająca w ucho muzyka, którą już po kilkukrotnym przesłuchaniu nuci, się pod nosem. Nie bez znaczenia jest też sam przekaz kampani. Otóż dzielenie się Oreo, może przeistoczyć najciemniejszy charakter w twojego przyjaciela!
Android – Kamień, papier, nożyczki.
źródło: vimeo
Animacja oparta o starą jak świat grę kamień, papier, nożyce. Opowieść o przyjaźni i odwadze oraz o tym że możemy być inni choć, nie tacy sami. Na uwagę zasługuje fakt, że animacja pozbawiona jest prezentacji jakiegokolwiek produktu, a jej głównym przesłaniem jest opowieść kryjąca wiele wartości.
Slack – zespoły robią niewyobrażalne rzeczy.
źródło: vimeo
Animacja reklamowa, która w humorystyczny sposób zdradza nam czym jest Slack, a dowiadujemy się tego, śledząc losy bohatera animacji. Wszystko osadzone w kolorowym świecie, zlepionym z kawałków plasteliny. majstersztyk!
Coca-Cola – fabryka szczęścia.
źródło: vimeo
Dobry przykład animacji, która pomimo upływu lat i postępu w CGI nie straciła na swojej atrakcyjności. Animacja zabiera nas w podróż do wnętrza automatu. Trafiamy do magicznego świata, pełnego cudownych postaci. Dalej, dowiadujemy się jak figlarne stworzenia przygotowywują nasz ulubiony napój.
John Lewis – niedźwiedź i zając.
źródło: vimeo
Spot animowany przedstawia niedźwiedzia i zająca, którym nigdy nie udało się spędzić razem Świąt Bożego Narodzenia, bo ten pierwszy zawsze zapada w sen zimowy. Zając znajduje idealny prezent dla swojego przyjaciela – budzik. Dzięki niemu niedźwiedź dołącza do reszty leśnych zwierząt by świętować razem. Warto podkreślić że reklama została wykonana z wykorzystaniem animacji poklatkowej i ręcznie rysowanych postaci.